check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Aprilia

Charakterystyka marki

Aprilia to marka z ciekawą przeszłością. Jej przykład pokazuje, że zaczynając od małego warsztatu, możliwe jest osiągniecie ogromnego sukcesu na światową skalę, a wszystko to dzięki determinacji, pasji i odpowiedniemu zarządzaniu firmą. Jej historia sięga powojennych lat, gdzie we włoskim miasteczku Noale ruszył zakład produkujący rowery. Założycielem firmy był Cavaliere Alberto Beggio. Wiele lat później, syn założyciela. Ivano Beggio wraz z pomocą swoich pracowników, skonstruował pierwszy motorower, czyli tak zwany moped. Sytuacja miała miejsce w 1968 roku i od tego czasu, syn zarządzał interesem ojca, co spowodowało przyspieszony rozwój rodzinnej firmy. Aprilia zaczęła produkować coraz więcej skuterów, a w efekcie motocykli. Pierwsze mopedy zostały nazwane Colibr, Daniela i Packi. W 1970 roku wyprodukowano motocykl przeznaczony do motocross'u. Scarabeo bo tak go nazwano, był produkowany do końca lat 70. i wyszedł w dwóch wersjach: 50 i 125 cc. Co ciekawe, w 1977 roku Ivan Alborghetti, Włoch pochodzący z Milanu, zwyciężył mistrzostwa motocrossu używając właśnie Aprilli. Marka odnosi spore sukcesy na arenie międzynarodowej. Głośnym wydarzeniem ostatnich lat, było osiągnięcie przez Aprilię statusu najbardziej utytułowanej marki wyścigów motocyklowych w historii, wyprzedzając współzawodniczącą włoską MV Agusta. Motocykle Aprilia używane są przez czołowych zawodników sportów motocyklowych i dominują, zarówno w klasyfikacji indywidualnej, jak i klasyfikacji producentów. Aprilia Racing Team bierze udział między innymi w prestiżowych Mistrzostwach Świata klasy WSBK (Superbike World Championship). Aprilia nie jest dużym koncernem, w porównaniu do pozostałych marek produkujących motocykle, jednak jest bardzo aktywna w sportowym środowisku. Obecnie Aprilia należy do koncernu Piaggio & Co. SpA i plasuje się na wysokim 4. miejscu producentów motocykli na świecie, a także jest obecna w 50 krajach świata. Firma, która rozpoczynała jako producent skuterów, teraz słynie jako jedna z najlepszych i najczęściej nagradzanych w motocyklowym świecie. Aktualnie prezesem jest Roberto Colaninno, a dyrektorem Rocco Sabelli. W strukturze koncernu obecny jest również założyciel Aprilli Ivano Beggio, który obejmuje stanowisko honorowego prezesa.

AF1

AF1 to małolitrażowy motocykl sportowy zaprojektowany przez markę Aprilia w 1985 roku. Gdy rok później trafił do produkcji imponował mocą 27 KM (wersja z silnikiem o pojemności 125 cm ³) oraz prędkością maksymalną na poziomie 160 km/h. Bliźniaczy model 50 zdobył aprobatę wśród najmłodszych, jednakże użyty silnik Minarelli generował przeciętne osiągi, przez co nie wywarł w dniu premiery aż takiego wrażenia. Nie oznacza to jednak że włoscy producenci mogli spać spokojnie. Z rok na rok ulepszali swoje maszyny, gruntownie przebudowując silniki i redukując masę odpierali atak konkurencji. Cagiva C, Gilera SP, Yamaha TZR oraz Honda NSR nieprzerwanie próbowały zepchnąć Aprilie na boczny tor. Jednak dzięki stale rosnącej mocy, nowoczesnym jak na tamte lata rozwiązaniom technicznym i ponad czasowym dizajnie AF1 ze starcia wyszła obronną ręką, do dziś ciesząc się sporą popularnością na rynku wtórnym. Aprilia AF1 125 została wyposażona w niezawodne silniki firmy Rotax. Chłodzone cieczą dwusuwowe jednostki napędowe zasilane gaźnikiem Dell’ Orto zostały sprzężone z inteligentnym dozownikiem oleju. Znajdziemy w niej również hydrauliczne zawieszenie, wydajny układ hamulcowy z tarczą na każdej osi oraz dzieloną kanapę z podniesionym miejscem dla pasażera, co jak na tamte czasy było innowacyjnym rozwiązaniem. Kolejnym atutem AF1 jest stylistyka, łącząca piękny wygląd ze zwiększającą osiągi aerodynamiką. 17 calowa ażurowa felga obłędnie prezentuję się na jednostronnym wahaczu, a dzięki umieszczeniu tylnego hamulca za obręczą czas wymiany opony został skrócony do minimum. Warto również zwrócić uwagę na malowanie. Dla pasjonatów wyścigów motocyklowych zostały stworzone wersje Sintensi Replica oraz Sport Pro (które nawiązywały do wygranych w zawodach Grand Prix) , zaś dla motocyklistów którzy nie chcieli jeździć z reklamami sponsorów torowych zawodników powstała seria Futura. AF1 w czasach swojej świetności pozwolił amatorom zasmakować sportowych wrażeń na miarę torowej jazdy. Donośny ryk wysilonej dwusuwowej jednostki i jej specyficzny zapach zapewne na długo pozostaną w pamięci młodocianych motocyklistów z przełomu lat 80 i 90.