Części układu paliwowego motocykla
Zipp ZV 50 4T
Jak dbać o układ paliwowy motocykla?
Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.
Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować
W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.
Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia
W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
4,84 zł
Podkładka gaźnika
12,90 zł
Króciec gaźnika ssący 130cm3 Moretti pasuje do 139FMB 4T - KSSMR4T130POJEN000RZ1
17,15 zł
Króciec gaźnika ssący silnika BTS 152FMB 110cm3 Moretti - KSSMR4T110POBTS000VN1
Artykuły z bloga
other_motorcycle_models
- Zipp ZV 125 4T
- Zipp Veracruz 125 4T
- Zipp Hot 50 4T
- Zipp Veracruz 50 4T
- Zipp Simpli 50 4T
- Zipp La Vissa 50 4T
- Zipp Memory 50 4T
- Zipp Eagle 50 4T
- Zipp Appia 50 4T
- Zipp Mini Cross 14" 110
- Zipp Mini Cross 10 110
- Zipp VZ 125 4T
- Zipp XRace 50 4T
- Zipp Vertex 150 4T
- Zipp Vasto 50 4T
- Zipp Superray 50 4T
- Zipp Tracket 250 4T
- Zipp Smart 50 4T
- Zipp Roadstar 250 4T
- Zipp Salmo 50 4T
- Zipp Raven 250 4T
- Zipp Raven 125 4T
- Zipp Rally 50 4T
- Zipp Quantum 125 4T
- Zipp Quantum 50
- Zipp Qunatum Max 125 4T
- Zipp Parco 50 4T
- Zipp MagMax 50 4T
- Zipp Kid 125 4T
- Zipp La Vissa 125 4T
- Zipp Kid 110 4T
- Zipp Kid 50 4T
- Zipp Cetus 50 2T
- Zipp VZ 50
- Zipp Shock 50 4T
- Zipp Pro 50 4T
- Zipp Ranger 50 4T
- Zipp Manic 50 4T
- Zipp Neken 50 4T
- Zipp Vega 125 4T
- Zipp Triad 50 4T
- Zipp Triad 50 2T
- Zipp Zico Simpli 50 2T
- Zipp Otis 50 4T
- Zipp Vega 50 4T
- Zipp Vapor 50 4T
- Zipp Toxic 50 4T