Części układu paliwowego motocykla
Vespa Liberty 50 S Sport 2T 2009
Jak dbać o układ paliwowy motocykla?
Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.
Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować
W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.
Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia
W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
118,47 zł
Dozownik oleju Piaggio - 81489
219,68 zł
Boost Bottle Polini niebieski - 173.0016
249,00 zł
Boost Bottle Polini alu mat - 173.0017
316,99 zł
Króciec ssący Polini 360 30/35mm Piaggio z gaźnikiem 26-30mm PWK PHBH VHST - 215.0424
314,34 zł
Króciec ssący Polini 360 30/33mm Piaggio z gaźnikiem 26-28mm Mikuni - 215.0429
Artykuły z bloga
other_motorcycle_models
- Vespa Liberty 50 Sport
- Vespa Elettrica 0
- Vespa S 150
- Vespa P 200
- Vespa SS 180
- Vespa PK 80
- Vespa GTV 250
- Vespa GL 150
- Vespa PX 150
- Vespa Sprint 150
- Vespa V 150
- Vespa Primavera 150
- Vespa LXV 150
- Vespa Sei Giorni 300
- Vespa GTV 300
- Vespa GTS 300
- Vespa Sport 100
- Vespa V 90
- Vespa 946 125
- Vespa S 125
- Vespa Cosa 125
- Vespa PK 125
- Vespa T2 125
- Vespa PX 125
- Vespa LXV 125
- Vespa V 125
- Vespa Sprint 125
- Vespa GTS 125
- Vespa Sprint 50
- Vespa S 50
- Vespa Spezial 50
- Vespa PK 50
- Vespa ET2 50
- Vespa Primavera 50
- Vespa Primavera 125
- Vespa LX 50
- Vespa LXV 50
- Vespa FL 2 50
- Vespa FL 50
- Vespa PK 75
- Vespa GT 250
- Vespa GTS 250
- Vespa PX 80
- Vespa GT 160
- Vespa GS 160
- Vespa Racer 90
- Vespa GTV 125
- Vespa LX 125
- Vespa GT 125
- Vespa P 125