Napęd skutera - części
Kymco ZX 50
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
285,11 zł
Kompletne sprzęgło + korektor + dzwon 107mm Peugeot Kymco Honda 139QMB GY6 SYM 101 Octane - IP32447
101,20 zł
Wariator kompletny 101 Octane - BT12278
Artykuły z bloga
Posiadamy Napęd skutera - części do Kymco ZX 50
- Kymco ZX 50 Super Fever
- Kymco ZX 50 Fever 1996
- Kymco ZX 50 Fever 1997
- Kymco ZX 50 Fever 1998
- Kymco ZX 50 II Fever 2001
- Kymco ZX 50 II Fever 2002
- Kymco ZX 50 II Fever 2003
- Kymco ZX 50 II Fever 2004
- Kymco ZX 50 II Fever 2006
- Kymco ZX 50 II Fever 2007
- Kymco ZX 50 Fever 1995
- Kymco ZX 50 II Fever 2000
- Kymco ZX 50 II Fever 2005
- Kymco ZX 50 II Fever 1999
- Kymco ZX 50 II Fever Limited 2004
- Kymco ZX 50 2020
- Kymco ZX 50 2006
- Kymco ZX 50 2005
other_motorcycle_models
- Kymco Fever 50
- Kymco MXU 50
- Kymco MXU 150
- Kymco Top Boy 50
- Kymco K-XCT 300
- Kymco CK1 125
- Kymco Pulsar 125
- Kymco CV3 550
- Kymco Stryker II 125
- Kymco AK 550
- Kymco Dink 200
- Kymco Venox 250
- Kymco Dink 250
- Kymco Vitality 50
- Kymco Bet&Win 250
- Kymco New Dink 200
- Kymco New Dink 50
- Kymco X-Town 300
- Kymco X-Town 125
- Kymco Like 150
- Kymco Like 50
- Kymco Like II 50
- Kymco Like 125
- Kymco DT X360 125
- Kymco DT X360 350
- Kymco Like II 125
- Kymco Xciting 250
- Kymco Xciting 400
- Kymco Xciting 500
- Kymco Sting 50
- Kymco K-Pipe 125
- Kymco Grand Dink 50
- Kymco Grand Dink 125
- Kymco Dink 125
- Kymco Movie 150
- Kymco New Downtown 125
- Kymco New Downtown 350
- Kymco Super 9 50
- Kymco Super 8 50
- Kymco Super 8 150
- Kymco Super 8 125
- Kymco Quannon 150
- Kymco Grandvista 250
- Kymco Quannon 125
- Kymco MXU 375
- Kymco MXU 400
- Kymco MXU 550
- Kymco MXU 270