Części do Motocykli Kawasaki
Charakterystyka marki
Mało kto wie, że marka Kawasaki zajmuje się przede wszystkim budową statków i maszyn budowlanych, zaś w Polsce i na świecie jest postrzegana przez pryzmat motocykli i pojazdów terenowych. W trakcie i przed II wojną światową Kawasaki konstruował samoloty bojowe i okręty. Firma nosi nazwę po jej założycielu, którym był Shozo Kawasaki. Kawasaki rozpoczął działalność na bazie spółki stoczniowej i produkty firmy, były ściśle z nią związane. Do roku 1906 firma Kawasaki Dockyard zajmowała się tylko budową statków. W tym czasie również założono „firmę córkę” - Hyugo Works, która zajęła się produkcją maszyn dla kolejnictwa. W 1918 r. firma skonstruowała pierwszy japoński samolot. 10 lat później w Kawasaki nastąpiło wiele zmian dotyczących przekształceń poszczególnych departamentów. Hyugo Works przekształcono w Kawasaki Rolling Stock Manufacturing. Departament lotnictwa ochrzczono Kawasaki Aircraft, a stalownie nosiły nazwę Kawasaki Steel Corporation. Kawasaki Aircraft rozpoczęło prace nad silnikiem motocykla w 1949 roku, zakończono je w 1952 roku, a masowa produkcja rozpoczęła się w 1953 roku. Silnik, który był chłodzony powietrzem, posiadał moc 4 KM ( 2,9 kW, 3,9 KM) przy 4000 obr. W 1954 roku Kawasaki wyprodukowało pierwszy kompletny motocykl, jednak pod patronatem zależnej spółki Meihatsu - filią Kawasaki Aircraft. W 1960 roku Kawasaki ukończyło budowę fabryki zajmującej się wyłącznie produkcją motocykli i wykupiło Motorcycle Meguro, z którym byli w partnerstwie, jednak Meguro stało się niewypłacalne. W roku 1963 , Kawasaki i Meguro połączyły się tworząc Motorcycle Kawasaki Ltd. Obecnie motocykle Kawasaki są produkowane przez oddział Motorcycle & Engine Kawasaki Heavy Industries w fabrykach w Japonii, USA, Filipinach, Indonezji i Tajlandii. Firma produkuje motocykle, quady, pojazdy użytkowe i skutery oraz ogólnego zastosowania silniki benzynowe. Mottem firmy jest „Let the good times roll!”, czyli w wolnym tłumaczeniu „Bawmy się”. Kawasaki rozpoczęło produkcję motocykli na rynek amerykański w 1975 roku. Dzięki temu firmę zaczęto kojarzyć z branżą motocyklową. Na dzień dzisiejszy Kawasaki należy do czwórki gigantów, takich jak Honda, Yamaha i Suzuki, które trzymają w ryzach ponad połowę rynku motocyklowego.
Crs
ER-6F
ER-6N
F11
F12
F21M
F81M
G31M
GA5
Interceptor
Intriguer
Intruder
Inviter
K295-2AX
KEF
KR-1
KR-1S
KSF
KSR
KXT
LTD
MC1
MC1M
Mule Pro-MX
STX-R
Ultra
VN-15
Z H2
Z/ZG
ZR-7
ZX-10
ZX-10R
ZX-10RR
ZX-11
ZX-12R
ZX-14
ZX-14R
ZX-4
ZX-6
ZX-6RR
ZX-7
ZX-7RR
ZX-9R
Kawasaki ZX-9R Ninja to motocykl sportowy - następca kultowego modelu GPZ900R - produkowany przez japoński koncern od 1994 roku. Był odpowiedzią Zielonych na wprowadzoną w 1992 roku Hondę CBR900RR Fireblade, która w dniu premiery zawładnęła rynkiem motocykli sportowych i wyznaczyła nowy trend w tym segmencie. Po 9 latach sprzedaży został zastąpiony większym i bardziej zaawansowanym technologicznie modelem Ninja ZX-10R, który odniósł porównywalny sukces, jak jego dwaj poprzednicy. Kawasaki ZX-9R Ninja został wyposażony w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 899 ccm. Chłodzony cieczą czterosuw otrzymał 16. zaworowy rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane podwójnym wałkiem rozrządu) oraz cyfrowy układ zapłonowy (K-TRIC). Silnik generował moc maksymalną 143 KM i maksymalny moment obrotowy 100 Nm, co pozwalało w bardzo szybkim tempie osiągnąć użytkownikom prędkość maksymalną ponad 270 km/h. Była to nie tylko zasługa osiągów, ale również niskiej masy. Na sucho, bez płynów eksploatacyjnych i paliwa, model ZX-9R Ninja ważył zaledwie 216 kilogramów, co w 1994 roku robiło wrażenie w tej klasie pojemnościowej. Dzięki lekkiej konstrukcji korzystnie wypadało również spalanie. Średnie zużycie paliwa wynosiło 5,7 l/100 kilometrów, co przy baku o pojemności 19 litrów wystarczało na pokonanie ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Na aluminiowej ramie osadzono wydajny układ hamulcowy i optymalnie zestrojone zawieszenie renomowanej marki KYB. Z przodu zamontowano widelec teleskopowy typu Upside-down (średnica goleni - 43 mm, w pełni regulowany), z tyłu zaś zawieszenie typu Uni-Trak z pojedynczym amortyzatorem olejowym wyposażonym w regulację kompresji, odbicia i naprężenia wstępnego sprężyny. O bezpieczeństwo podróżujących dbają dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe (z przodu) oraz pojedyncza tarcza o średnicy 220 mm i jednotłoczkowy zacisk hamulcowy (z tyłu). Przy niskiej masie własnej - dla przypomnienia ZX-9R Ninja waży zaledwie 216 kilogramów - taki zestaw to gwarancja krótkiej drogi hamowania i porażającej skuteczności w każdych warunkach.