Części układu paliwowego motocykla
Barton TZ 125
Jak dbać o układ paliwowy motocykla?
Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.
Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować
W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.
Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia
W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.
Artykuły z bloga
other_motorcycle_models
- Barton Tzr 50 4T
- Barton DB 125
- Barton DB 250
- Barton Pentora 125
- Barton Blade 125
- Barton E Energy 50
- Barton DB27 125
- Barton Cafe Racer 125
- Barton Eagle 125
- Barton Huragan 125 4T
- Barton DB10 110
- Barton Scalpel 50
- Barton DB14 110
- Barton Pentora 180
- Barton Travel 125
- Barton Mikilon 180
- Barton Falcon 125
- Barton FR2 50
- Barton Primo 50
- Barton Primo 125
- Barton FR2 125
- Barton CRF 50
- Barton ATV 125-X 125
- Barton ATV 125-9 125
- Barton CRF 70
- Barton E-Max
- Barton Tres
- Barton Fighter 50
- Barton Wezyr 50 4T
- Barton RS 50 2T
- Barton Hyper 125 4T
- Barton Patrol 50 4T
- Barton Galactic 50 2T
- Barton Classic 125 4T
- Barton Blade 125 4T
- Barton B-max 125 4T
- Barton Falcon 50
- Barton Volcano 50
- Barton Rapid 50
- Barton Sprint 2 50
- Barton FR 50
- Barton Ranger 50 Classic
- Barton N 125
- Barton FNX 125
- Barton Sprint 50 4T
- Barton Ranger 50 4T
- Barton Flex 50 4T