Przełączniki zespolone motocyklowe
Romet Kadet 50
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
other_motorcycle_models
- Romet Mini Cross 14" 110
- Romet Arkus Mini Cross 110
- Romet Arkus Caffe 125
- Romet Arkus Ogar 50
- Romet Arkus Pony 50
- Romet Arkus Classic 400
- Romet Arkus Ogar Legend 125
- Romet Arkus Zetka 125
- Romet Arkus ZXT 125
- Romet Arkus SCMB 125
- Romet Arkus ZXT 50
- Romet Arkus Z-One 125
- Romet Arkus Z 175
- Romet Arkus White City 125
- Romet Arkus Valentine EFI 125
- Romet Arkus White City 50
- Romet Arkus Soft 125
- Romet Arkus SCMB 250
- Romet Arkus RXL 50
- Romet Arkus RXC 125
- Romet Arkus RX Street 125
- Romet Arkus RX Tour 125
- Romet Arkus R 250
- Romet Arkus RCR 125
- Romet Arkus R 125
- Romet Arkus Maxi 250
- Romet Arkus Maxi 125
- Romet Arkus Latte City 50
- Romet Arkus Malibu 320
- Romet Arkus Jet 125
- Romet Arkus Division 250
- Romet Arkus Division 125
- Romet Arkus Delivery 50
- Romet Arkus Crs 200
- Romet Arkus Black City 125
- Romet Arkus Blue City 50
- Romet Arkus Black City 50
- Romet Arkus ADV 150
- Romet Arkus ADV 250
- Romet Arkus ADV 400
- Romet Arkus ADV 125
- Romet Arkus 787 125
- Romet Arkus 767 50
- Romet Arkus 757 50
- Romet Arkus 717 50
- Romet Arkus 700 50
- Romet Arkus Arrow Fly 50
- Romet Arkus Arrow Fly 125
- Romet Arkus RS 50