check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Hamulce motocyklowe
Rieju MRT 50

Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?

Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe

Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?

Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:

  • typowe zużycie
  • nagłe uszkodzenia
  • zabrudzenie

Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia

Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.

Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?

Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.

Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?

W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ. 

Jak dbać o hamulce w motocyklu?

To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:

  • Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
  • Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
  • Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.

Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.

Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?

Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:

Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości

Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności

Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu

Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.

Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione

Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.

Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?

Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla. 

Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.

Hamulce to niezwykle ważny układ motocykla. To głównie on odpowiada za dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Rieju MRT 50 jest wyposażony w wytrzymałe hamulce przygotowane do typowej dla niego jazdy. Nie rezygnuj z tego i, w razie zużycia lub uszkodzenia elementów, wymień je na wysokiej jakości produkty standardowe. Jeśli natomiast Rieju MRT 50 ma hamować lepiej, zwróć uwagę na zamienniki o podwyższonej wytrzymałości. Dopiero to da ci pewność, że nowe hamulce będą skuteczniejsze przez dłuższy czas. I pamiętaj: Rieju MRT 50 zapewnia ci bezpieczeństwo w dużej części właśnie dzięki dopracowanym hamulcom.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 108
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 093 SFA (2 szt.) - SFA093 Opcje +2

39,42 zł

43,80 zł

Najniższa cena: 43,80 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 093 SFA (2 szt.) - SFA093

stars    (2)
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 367/2 TT (2 szt.) - FA367/2TT Opcje +2

61,72 zł

68,58 zł

Najniższa cena: 68,58 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 367/2 TT (2 szt.) - FA367/2TT

-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 083 TT (2 szt.) - FA083TT Opcje +9

81,73 zł

90,81 zł

Najniższa cena: 90,81 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 083 TT (2 szt.) - FA083TT

stars    (2)
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 093 (2 szt.) - FA093 Opcje +2

91,87 zł

102,08 zł

Najniższa cena: 102,08 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 093 (2 szt.) - FA093

stars    (2)
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 266 HH (2 szt.) - FA266HH Opcje +7

127,55 zł

141,72 zł

Najniższa cena: 141,72 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 266 HH (2 szt.) - FA266HH

stars    (3)
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 266 (2 szt.) - FA266 Opcje +7

86,51 zł

96,12 zł

Najniższa cena: 96,12 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 266 (2 szt.) - FA266

stars    (3)
-5%
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 519 (2 szt.) - MCB519 Opcje +9

86,92 zł

91,49 zł

Najniższa cena: 91,49 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 519 (2 szt.) - MCB519

stars    (2)
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 367/2 R (2 szt.) - FA367/2R Opcje +2

102,84 zł

114,27 zł

Najniższa cena: 114,27 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 367/2 R (2 szt.) - FA367/2R

-5%
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 765 (2 szt.) - MCB765 Opcje +2

103,44 zł

108,88 zł

Najniższa cena: 108,88 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 765 (2 szt.) - MCB765

Tarcza hamulcowa NG przód NG866 Derbi 50 125 MOTO - NG866
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 465 TT (2 szt.) - FA465TT Opcje +3

81,73 zł

90,81 zł

Najniższa cena: 90,81 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 465 TT (2 szt.) - FA465TT

-5%
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 700 (2 szt.) - MCB700 Opcje +6

87,50 zł

92,11 zł

Najniższa cena: 92,11 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 700 (2 szt.) - MCB700

Tarcza hamulcowa NG tył NG014X - NG014X
-5%
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 519 SI (2 szt.) - MCB519SI Opcje +9

106,60 zł

112,21 zł

Najniższa cena: 112,21 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 519 SI (2 szt.) - MCB519SI

stars    (2)
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 266 V (2 szt.) - FA266V Opcje +7

97,85 zł

108,72 zł

Najniższa cena: 108,72 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 266 V (2 szt.) - FA266V

stars    (3)
-10%
Klocki hamulcowe EBC FA 465 R (2 szt.) - FA465R Opcje +3

121,57 zł

135,08 zł

Najniższa cena: 135,08 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 465 R (2 szt.) - FA465R

Tarcza hamulcowa NG przód NG866X - NG866X

Artykuły z bloga

Posiadamy Hamulce motocyklowe do Rieju MRT 50

  • Rieju MRT 50 Racing Europa 2011
  • Rieju MRT 50 Supermoto Europa 2011
  • Rieju MRT 50 Racing 2011
  • Rieju MRT 50 Supermoto Racing 2011
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2011
  • Rieju MRT 50 Supermoto Pro 2011
  • Rieju MRT 50 Racing Premium Competizione 2011
  • Rieju MRT 50 Supermoto Lite 2011
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2012
  • Rieju MRT 50 Racing Europa 2012
  • Rieju MRT 50 Supermoto Racing 2012
  • Rieju MRT 50 Supermoto Europa 2012
  • Rieju MRT 50 Racing 2012
  • Rieju MRT 50 Supermoto Pro 2012
  • Rieju MRT 50 Racing Premium Competizione 2012
  • Rieju MRT 50 Supermoto Lite 2012
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2010
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2009
  • Rieju MRT 50 Supermoto Europa 2010
  • Rieju MRT 50 Supermoto Europa 2009
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2010
  • Rieju MRT 50 Supermoto Pro 2009
  • Rieju MRT 50 Cross 2009
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2009
  • Rieju MRT 50 Cross 2010
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2010
  • Rieju MRT 50 Racing 2009
  • Rieju MRT 50 Supermoto Racing 2010
  • Rieju MRT 50 Pro 2009
  • Rieju MRT 50 Racing 2010
  • Rieju MRT 50 Pro 2011
  • Rieju MRT 50 Pro 2012
  • Rieju MRT 50 Racing 2013
  • Rieju MRT 50 Supermoto Racing 2013
  • Rieju MRT 50 Europa II Cross 2013
  • Rieju MRT 50 Europa II Supermoto 2013
  • Rieju MRT 50 Cross Lite 2013
  • Rieju MRT 50 Freejump Cross 2014
  • Rieju MRT 50 Freejump Supermoto 2014
  • Rieju MRT 50 Racing 2014
  • Rieju MRT 50 Supermoto Racing 2014
  • Rieju MRT 50 Pro 2014
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2014
  • Rieju MRT 50 Supermoto Trophy 2015
  • Rieju MRT 50 Europa III Cross 2015
  • Rieju MRT 50 Europa III Supermoto 2015
  • Rieju MRT 50 Freejump Cross 2015
  • Rieju MRT 50 Freejump Supermoto 2015
  • Rieju MRT 50 Racing 2015
  • Rieju MRT 50 Supermoto Racing 2015
  • Rieju MRT 50 Supermoto Trophy 2016
  • Rieju MRT 50 Pro 2017
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2017
  • Rieju MRT 50 Replica Cross 2017
  • Rieju MRT 50 Supermoto Replica 2017
  • Rieju MRT 50 Supermoto Trophy 2017
  • Rieju MRT 50 Pro 2010
  • Rieju MRT 50 Racing Premium 2012
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2013
  • Rieju MRT 50 Pro 2013
  • Rieju MRT 50 Racing Premium 2013
  • Rieju MRT 50 Supermoto Lite 2013
  • Rieju MRT 50 Cross Lite 2014
  • Rieju MRT 50 Europa II Cross 2014
  • Rieju MRT 50 Europa II Supermoto 2014
  • Rieju MRT 50 Cross Lite 2015
  • Rieju MRT 50 Pro 2015
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2015
  • Rieju MRT 50 Cross Lite 2016
  • Rieju MRT 50 Europa III Cross 2016
  • Rieju MRT 50 Europa III Supermoto 2016
  • Rieju MRT 50 Freejump Cross 2016
  • Rieju MRT 50 Freejump Supermoto 2016
  • Rieju MRT 50 Pro 2016
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2016
  • Rieju MRT 50 Racing 2016
  • Rieju MRT 50 Supermoto Racing 2016
  • Rieju MRT 50 Europa III Cross 2017
  • Rieju MRT 50 Europa III Supermoto 2017
  • Rieju MRT 50 Freejump Cross 2017
  • Rieju MRT 50 Freejump Supermoto 2017
  • Rieju MRT 50 Racing 2017
  • Rieju MRT 50 Supermoto Racing 2017
  • Rieju MRT 50 2018
  • Rieju MRT 50 Europa IV Supermoto Black Edition 2018
  • Rieju MRT 50 Freejump Cross 2018
  • Rieju MRT 50 Freejump Supermoto 2018
  • Rieju MRT 50 Pro 2018
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2018
  • Rieju MRT 50 Replica Cross 2018
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2018
  • Rieju MRT 50 Supermoto Replica 2018
  • Rieju MRT 50 Supermoto Trophy 2018
  • Rieju MRT 50 2019
  • Rieju MRT 50 Europa IV Supermoto Black Edition 2019
  • Rieju MRT 50 Freejump Cross 2019
  • Rieju MRT 50 Freejump Supermoto 2019
  • Rieju MRT 50 Pro 2019
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2019
  • Rieju MRT 50 Replica Cross 2019
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2019
  • Rieju MRT 50 Supermoto Replica 2019
  • Rieju MRT 50 Supermoto Trophy 2019
  • Rieju MRT 50 2020
  • Rieju MRT 50 Europa IV Supermoto Black Edition 2020
  • Rieju MRT 50 Europa IV Supermoto Black Edition Low 2020
  • Rieju MRT 50 Freejump Cross 2020
  • Rieju MRT 50 Freejump Supermoto 2020
  • Rieju MRT 50 Freejump Supermoto Low 2020
  • Rieju MRT 50 Pro Cross 2020
  • Rieju MRT 50 Pro Enduro 2020
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2020
  • Rieju MRT 50 Replica Cross 2020
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2020
  • Rieju MRT 50 Supermoto Replica 2020
  • Rieju MRT 50 Supermoto Replica Low 2020
  • Rieju MRT 50 Supermoto Trophy 2020
  • Rieju MRT 50 Cross Pro Competition 2010
  • Rieju MRT 50 Cross 2011
  • Rieju MRT 50 2009
  • Rieju MRT 50 2010
  • Rieju MRT 50 2011
  • Rieju MRT 50 2012
  • Rieju MRT 50 2013
  • Rieju MRT 50 2014
  • Rieju MRT 50 2015
  • Rieju MRT 50 2016
  • Rieju MRT 50 2017
  • Rieju MRT 50 Pro 2020
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2017
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2016
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2015
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2014
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2013
  • Rieju MRT 50 Cross Pro 2019
  • Rieju MRT 50 Cross Pro Competition 2011
  • Rieju MRT 50 Cross Pro Competition 2012
  • Rieju MRT 50 Cross Pro Competition 2013
  • Rieju MRT 50 Cross 2016
  • Rieju MRT 50 Cross 2017
  • Rieju MRT 50 Cross 2015
  • Rieju MRT 50 Cross 2014
  • Rieju MRT 50 Cross 2013
  • Rieju MRT 50 Cross 2021
  • Rieju MRT 50 Cross Freejump 2021
  • Rieju MRT 50 Cross Replica 2021
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2017
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2016
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2015
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2014
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2013
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2012
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2011
  • Rieju MRT 50 Pro Supermoto 2022
  • Rieju MRT 50 Supermoto Freejump 2021
  • Rieju MRT 50 Supermoto Replica 2021
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2022
  • Rieju MRT 50 Supermoto 2021
  • Rieju MRT 50 2022
  • Rieju MRT 50 Pro 2022

other_motorcycle_models