Filtry motocyklowe
Harley Davidson FLHTCUSE4 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic ABS 2009
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
48,28 zł
56,80 zł
Najniższa cena: 56,80 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 171 C chromowany Buell/HD - HF171C
57,30 zł
Filtr oleju K&N KN171B - KN-171B
59,84 zł
Filtr oleju Mahle OC1379 - OC 1379
425,28 zł
Filtr powietrza Big Sucker Stage 1 Screamin Eagle Arlen Ness czerwony - 18-098
340,30 zł
Wkład filtra z wysokim przepływem powietrza Stealth High Flow S&S Cycle - 170-0126
1 242,91 zł
Zestaw filtra powietrza Big Sucker Synthethic Stage 1 FLH Arlen Ness czarny - 50-570
Artykuły z bloga
other_motorcycle_models
- Harley Davidson FLHTCUSE4 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE8 1800 Electra Glide Ultra Classic CVO 110th Anniversty A
- Harley Davidson FLHTCUSE 1690 CVO Electra Glide Ultra Classic EFI
- Harley Davidson FLHTCUSE8 1800 CVO Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE7 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE5 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE6 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE3 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE2 1800 CVO Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE 1800 CVO Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FXRP 1340
- Harley Davidson FXR3 1340
- Harley Davidson FXR2 1340
- Harley Davidson FXR4 1340
- Harley Davidson FLHX 1340
- Harley Davidson FXDG 1340
- Harley Davidson FLHC 1750
- Harley Davidson FXST 1750
- Harley Davidson FLHT 1750
- Harley Davidson FLHTCU 1750
- Harley Davidson FXFB 1750
- Harley Davidson FLHR 1750
- Harley Davidson FLSB 1750
- Harley Davidson FLTRX 1750
- Harley Davidson FLHX 1750
- Harley Davidson RH 1250
- Harley Davidson FLHTCUTGSE 1923
- Harley Davidson FLTRXSE 1923
- Harley Davidson FXLRS 1923
- Harley Davidson FLHXSE 1923
- Harley Davidson FXLRST 1923
- Harley Davidson FLTRXST 1923
- Harley Davidson FLTRKSE 1923
- Harley Davidson FLHXST 1923
- Harley Davidson FLHTCUTG 1868
- Harley Davidson FXBRS 1868
- Harley Davidson FLTRXS 1868
- Harley Davidson FLFBS 1868
- Harley Davidson FLHCS 1868
- Harley Davidson FXBBS 1868
- Harley Davidson FLTRT 1868
- Harley Davidson FXFBS 1868
- Harley Davidson FLHRXS 1868
- Harley Davidson FLTRK 1868
- Harley Davidson FLRT 1868
- Harley Davidson FLHTK 1868
- Harley Davidson FLHXS 1868
- Harley Davidson FLTRUSE2 1800
- Harley Davidson FLSTSI 1450