Filtry motocyklowe
Barton Hyper 125 4T
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Artykuły z bloga
other_motorcycle_models
- Barton DB 125
- Barton DB 250
- Barton Pentora 125
- Barton Blade 125
- Barton E Energy 50
- Barton DB27 125
- Barton Cafe Racer 125
- Barton Eagle 125
- Barton Huragan 125 4T
- Barton DB10 110
- Barton Scalpel 50
- Barton DB14 110
- Barton Pentora 180
- Barton Travel 125
- Barton Mikilon 180
- Barton Falcon 125
- Barton FR2 50
- Barton Primo 50
- Barton Primo 125
- Barton FR2 125
- Barton CRF 50
- Barton ATV 125-X 125
- Barton ATV 125-9 125
- Barton CRF 70
- Barton E-Max
- Barton Tres
- Barton Fighter 50
- Barton Wezyr 50 4T
- Barton RS 50 2T
- Barton Patrol 50 4T
- Barton Galactic 50 2T
- Barton Classic 125 4T
- Barton Blade 125 4T
- Barton B-max 125 4T
- Barton Falcon 50
- Barton Volcano 50
- Barton Rapid 50
- Barton Sprint 2 50
- Barton FR 50
- Barton Ranger 50 Classic
- Barton N 125
- Barton FNX 125
- Barton TZ 125
- Barton Tzr 50 4T
- Barton Sprint 50 4T
- Barton Ranger 50 4T
- Barton Flex 50 4T
- Barton Voyager 50 2T