Piaggio TPH 50 to sportowy skuter miejski z najniższej klasy pojemnościowej, produkowanych we Włoszech w latach 2010-2016. Dynamiczna linia nadwozia, sprawdzona konstrukcja i mocny silnik dwusuwowy zapewniły modelowi TPH 50 dużą popularność wśród nastoletnich motocyklistów z całej Europy.
Piaggio TPH 50 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem silnik otrzymał bezstopniową przekładnię automatyczną CVT, gaźnikowy układ zasilania i elektroniczny zapłon CDI. Małolitrażowy dwusuw generuje moc maksymalną 4,1 KM i maksymalny moment obrotowy 4,6 Nm. Dzięki niskiej masie własnej (z płynami eksploatacyjnymi i paliwem model THP 50 waży nieco ponad 105 kilogramów) osiągi na tym poziomie gwarantują użytkownikom dobre przyspieszenie i prędkość maksymalną ponad 85 km/h (po demontażu blokad fabrycznych włoskiego producenta). Warto zwrócić uwagę nie tylko na osiągi, ale również na zużycie paliwa, która jak na silnik dwusuwowy jest bardzo niskie. Średnie spalanie w cyklu miejskim wynosi 2,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 7 litrów zapewnia prawie 300 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu.
Na pokładzie Piaggio TPH 50 znajdziemy sztywno zestrojone zawieszenie - zapewniające precyzję prowadzenia - oraz wydajny układ hamulcowy, który gwarantuje podróżującym krótką drogę hamowania. Przy przednim kole zamontowano klasyczny widelec teleskopowy i wentylowaną tarczę hamulcową z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, a przy tylnym - pojedynczą kolumnę resorująco-tłumiącą, w której zasadniczą rolę odgrywa olejowy amortyzator wyposażony w regulację napięcia wstępnego sprężyny. Tylnym hamulcem jest tradycyjny, mechaniczny bęben o średnicy 110 mm. Piaggio TPH 50 toczy się na 12. calowych felgach z lekkich stopów aluminium, które obuto w szerokie opony o lekko terenowym bieżniku.