Artykuły z bloga
other_motorcycle_models
- Junak 121 125
- Junak 121 Sport 125
- Junak 121FL 125
- Junak E-Classic 0
- Junak Raw 50
- Junak Vintage 50
- Junak 108 50
- Junak 806 125
- Junak 711 125
- Junak 609 125
- Junak 607 50
- Junak 106 50
- Junak 103 50
- Junak 104 50 4T
- Junak Vintage 125
- Junak 806 50
- Junak 805 50
- Junak 701 125
- Junak 804 50
- Junak 611 50
- Junak 609-4 50
- Junak 611 125
- Junak 609-2 50
- Junak 608 50
- Junak 305-2 50
- Junak 106-4 50
- Junak 107-2 50
- Junak 104-2 50 2T
- Junak 104 50 2T
- Junak 103-2 50
- Junak 106-2 50 2T
- Junak Jetmax 250
- Junak 607-4 50
- Junak 607-2 50
- Junak 606 50
- Junak 305 50
- Junak S 125
- Junak RX 125
- Junak RZ 125
- Junak Racer 125
- Junak RSX 125
- Junak M11 125
- Junak 126 125
- Junak M14 125
- Junak M16 320
- Junak M16 125
- Junak M12 125
- Junak M11 400
- Junak M11 320
Junak 121
Model 121 to małolitrażowy motocykl szosowy produkowany przez firmę Junak. Zwinna konstrukcja w ciekawym wydaniu idealnie sprawdzi się podczas miejskiej jazdy oraz weekendowych wypadów za miasto. Niecodzienne trójramienne obręcze kół o rozmiarze 18 cali nadają linii zadziorności oraz idealnie sprawdzają się podczas pokonywania nierównych polskich dróg, jedynie przez ich szerokość uwaga podczas przejeżdżania przez koleiny i torowiska jest jak najbardziej uzasadniona. Stylistyka Junaka mimo że minimalistyczna, to nacechowana jest dizajnerskimi smaczkami. Ażurowy tylny bagażnik poważnie prezentuje się na tle konkurencji, używającej zazwyczaj konstrukcji z cienkich stalowych rur. Osłona przedniej lampy dodaje jednośladowi dynamiki, cieszy również zadarta ku górze końcówka układu wydechowego.
Junak 121 to także prosta (a dzięki temu mało awaryjna i łatwa w naprawie) konstrukcja. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy, chłodzony powietrzem jednocylindrowy silnik o pojemności 124 cm ³, tradycyjne zawieszenie oraz gaźnikowy układ zasilania czyni go idealnym pojazdem dla początkujących motocyklistów oraz świetnym środkiem codziennego transportu. Moc silnika dostosowano do możliwości osprzętu, tak więc dysponujemy jedynie 11 KM. Mimo, że to niewiele w stosunku do markowych maszyn, to niewysilona czterosuwowa jednostka zapewne będzie cieszyć użytkowników bezproblemową pracą przez długie lata. A jeżeli już przydarzy się awaria, to części zamienne kosztują ułamek jakiegokolwiek podzespołu do japońskich czy włoskich motocykli klasy 125.
Niewielka masa 110 kilogramów połączona z oszczędnym sercem i lekką ręką właściciela sprawia, że motocykl jest w stanie zadowolić się nawet 2,5 litrami paliwa na 100 kilometrów. Ekonomiczna eksploatacja, charakterystyczna i dopracowana stylistyka, przystępna cena zakupu i prosta budowa to jego najmocniejsze cechy.