Artykuły z bloga
Posiadamy Części motocyklowe do Honda NH 50
- Honda NH 50 Lead 1983
- Honda NH 50 Lead 1984
- Honda NH 50 MD Lead 1982
- Honda NH 50 MD Lead 1983
- Honda NH 50 MD Lead 1984
- Honda NH 50 MD Lead 1985
- Honda NH 50 MS Lead 1983
- Honda NH 50 MS Lead 1984
- Honda NH 50 MS Lead 1985
other_motorcycle_models
- Honda NH 125
- Honda NH 80
- Honda NH 90 Yupi
- Honda NH 80 Lead
- Honda NH 50 Lead
- Honda NH 125 Lead
- Honda NHX 110
- Honda NHX 110 Lead
- Honda GL 1500
- Honda CB 300
- Honda CBR 300
- Honda CRF-E 450
- Honda 4RT 301
- Honda 4RT 260
- Honda 4RT 250
- Honda ND 50
- Honda NC 750
- Honda SW-T 600
- Honda SW-T 400
- Honda MB5 50
- Honda CB 125
- Honda CB 450
- Honda RVF 400
- Honda NT 400
- Honda NRX 1800
- Honda PS 250
- Honda XL 125
- Honda XL 50
- Honda NE 50
- Honda PC 800
- Honda CB 150
- Honda NQ 50
- Honda TLM 200
- Honda NS 250
- Honda RS 250
- Honda TLM 220
- Honda TL 125
- Honda SL 100
- Honda SL 125
- Honda NS 50
- Honda NSA 700
- Honda SL 90
- Honda NB 50
- Honda SL 70
- Honda SCV 100
- Honda NSC 110
Honda NH 50 Lead
Honda NH 50 Lead to kultowy skuter miejski z najniższej klasy pojemnościowej, którego światowa premiera odbyła się w 1983 roku. Już w pierwszych latach produkcji wszystkie wersje pojemnościowe (50, 80, 90, 100 i 125 ccm) zyskały uznanie początkujących motocyklistów, a najmniejszy model NH 50 Lead okazał się niemałym sukcesem sprzedażowym. Bezawaryjna konstrukcja, najwyższa jakość wykonania typowa dla wszystkich produktów Hondy i satysfakcjonujące osiągi dwusuwowego silnika to doskonałe cechy, które dopiero otwierają listę zalet tego skutera.
Honda NH 50 Lead została wyposażona w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm, więc można ją prowadzić ją na podstawie prawa jazdy kategorii AM lub dowodu osobistego (tylko osoby pełnoletnie). Chłodzony powietrzem silnik dwusuwowy cechuje się zapłonem CDI, dwoma rozrusznikami (nożnym/kopniakiem i elektrycznym), rozrządem membranowym i układem wydechowym z katalizatorem. Małolitrażowa jednostka modelu NH 50 Lead generuje moc maksymalną 3,5 KM przy 7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 4 Nm przy 5750 obr./min. Niewielka masa skutera (na sucho tylko 86 kilogramów) sprawia, że takie osiągi nie tylko pozwalają na sprawne przyspieszenia wśród innych kierowców ruchu miejskiego, ale także umożliwiają jazdę z prędkością maksymalną 80 km/h. Oczywiście, aby cieszyć się pełnymi możliwościami silnika konieczny jest demontaż blokad fabrycznych, które ograniczają v-max do ustawowych 45 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą bezstopniowej przekładni automatycznej CVT, w której pracują wariator i sprzęgło odśrodkowe. Na pokładzie skutera Honda NH 50 Lead znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności aż 7 litrów. Przy średnim spalaniu na poziomie 3 l/100 kilometrów gwarantuje on zasięg ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu.
Konstrukcja Hondy NH 50 Lead opiera się na ramie kołyskowej z rur stalowych. Jest ona bazą dla miękko zestrojonego zawieszenia i prostego układu hamulcowego, który dobrze spełnia swoje zadanie. Z przodu znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy (w większych wersjach stosowano wahacz pchany z amortyzatorem hydraulicznym), z tyłu zaś - dwa amortyzatory hydrauliczne. Nad bezpieczeństwem użytkowników dbają dwa mechaniczne hamulce bębnowe. Honda NH 50 Lead porusza się na 10 calowych felgach ze stali (w późniejszych modelach zastąpiono je aluminiowymi odlewami), które obuto w opony szosowe dobrej jakości.